Educatia financiara uneori precara a clientilor, nevoia segmentarii portofoliilor de clienti si transferul costului riscului- acestea au fost cele mai discutate probleme in cadrul unei intalniri organizate de Institutul Bancar Roman si de compania de consultanta Roland Berger, dedicata segmentului de consumer finance.
Reprezentantul Roland Berger a prezentat cu aceasta ocazie un studiu din care
reiesea tendinta pietei europene pe acest segment: consolidare sau schimbarea modelului de business.
Hendrik Bremer, partener al companiei de consultanta Roland Berger a oferit doua exemple de firme din Polonia care au stiut sa isi adapteze cu succes afacerile noilor conditii.
"Va dau doua exemple din Polonia: Eurobank (detinuta de Societe Generale- n.m.DP) si Lucas Bank (operata de Credit Agricole- n.m.DP). Eurobank a inceput sa dezvolte produse de economisire si apoi a trecut la creditare si a adaugat si canale suplimentare de vanzari.
Lukas s-a concentrat pe vanzarile prin POS-uri si pe urma a trecut la atragerea de depozite. Majoritatea structurilor de produse si distributie s-au indreptat catre aceeasi directie. In Europa de Est cred ca vom asista la un proces de consolidare. Jucatorii puternici vor ajunge si mai puternici", a mai explicat Bremer in cadrul unei prezentari tinute joi in fata unor bancheri.
4 December 2009