Peste 30 de companii, reprezentanti ai unor retaileri, dezvoltatori sau agentii imobiliare din Roma­­nia, au incercat, timp de trei zile, sa-si promoveze proiectele si serviciile la cea de a 16-a editie a celui mai mare targ specializat in sectorul retail din Europa (MAPIC), care a avut loc la Cannes intre intre 17 si 19 noiembrie.

15224-21.jpgEditia din acest an a reunit peste 3.100 de com­panii participante si aproximativ 300 de proiecte imobiliare, mai mult de jumatate reprezentand proprietati sau proiecte (186) din Europa.

Ca in fiecare an, un juriu al MAPIC a ales cele mai bune proiecte ale anului in sectiunile Best inter­national retailer, Best new retail concept, Best shopping centre si Most improved city attrac­tiveness. Castigatori la aceste sectiuni au fost, in ordinea enumerarii, Jack Wolfskin, fashion retailer, Lego, centrul comercial Odysseum din Montpellier Franta si Bruxeles (capitala Belgiei). Romania nu a figurat cu nicio propunere.

Din cele sase proiecte romanesti inscrise oficial la MAPIC, potrivit site-ului oficial al targului, doua apartin Cocor Store (magazinul Cocor si Cocor Spa Hotel de la Neptun-Olimp), iar restul sunt proiectele de centre comerciale sau parcuri de retail dez­vol­tate de catre Neocity Group (City Park Mall), Echo Investment (Korona Mall Brasov), Bogaris Retail (PC Constanza-Parc-Retail) si Caelum Development (Parklake Plaza). Cel mai bine reprezentat segment de pe piata de retail a fost cel al dezvoltatorilor. In afara de companiile deja mentionate, la MAPIC si-au mai listat oferte si firme precum Adama, Atrium Centers, Bel Rom, Lotus, Plaza Centers, GTC etc., dar si cele mai mari firme de consultanta si inter­mediere imobiliara - CBRE, Colliers, Cushman&Wakefield, DTZ Echinox, JLLS, King Sturge si Prime Property Advisers.

Pe lista retailerilor din Romania care au fost prezenti la MAPIC se numara Altex, Cocor, Kiabi, Flanco, Metro si altii.


Sursa

22 November 2010