Lipsa de educaţie în materie de
reabilitare termică a românilor, precum şi puterea redusă de cumpărare constituie adevărate piedici în calea acestui proces.
„Nu s-a făcut destul de multă promovare reabilitării termice, astfel că populaţia nu cunoaşte beneficiile cu adevărat, în speţă reducerea la aproximativ jumătate a costurilor cu întreţinerea", a declarat Laurenţiu Plosceanu, preşedintele Asociaţiei Române a Antreprenorilor din Construcţii.
Lipseşte, de asemenea, şi o gândire pe termen lung în acest sens. Dacă pentru un cost al reabilitării de 2.000 de euro se cere proprietarului să contribuie cu 400 de euro, în multe cazuri acesta din urmă preferă să renunţe. Finanţarea lucrărilor este acoperită doar pe jumătate de Ministerul Dezvoltării; autorităţile locale contribuie cu 30% şi cel mai puţin contribuie proprietarii, cu 20% din total.
„O consecinţă este că, în privinţa afacerilor firmelor de construcţii, reabilitarea termică reprezintă doar 0,3% din rulaj. Mi se pare deci că, deocamdată, se face prea mult caz de
reabilitare, având în vedere situaţia actuală", a declarat Dan Ioan Popp, preşedintele dezvoltatorului imobiliar Impact.
9 November 2009