Revolutie in parcare
Ziua - 14.03.2006
 

Primaria Capitalei nu va mai autoriza constructii care nu au prevazute parcari sau garaje

Autoritatile bucurestene vor schimba radical sistemul de parcare a masinilor, atat in spatiile special amenajate, cat si pe strazi. Dupa 16 ani de impanzire a Capitalei cu cladiri noi, care au confiscat bucurestenilor dreptul de folosinta a putinelor parcari amenajate de primarie, edilii vor sa dreaga busuiocul si sa impuna viitoarelor constructii un numar stas de locuri de parcare. Astfel, cine vrea de-acum incolo sa construiasca in Bucuresti va primi autorizatie numai daca se obliga sa asigure asemenea spatii la subsolul cladirii respective - indiferent ca este casa de locuit sau spatiu comercial. Specialistii municipalitatii au intocmit un set de norme referitoare la acest aspect, pe care il vor supune aprobarii Consiliul General al Municipiului Bucuresti in sedinta de joi. Normele vor sta la baza elaborarii, avizarii si aprobarii documentatiilor pentru realizarea cladirilor si amenajarilor private propuse pe teritoriul Capitalei.

Masinile in subsolul cladirilor

Potrivit proiectului de hotarare, constructiile cu destinatia de locuinta vor include obligatoriu parcaje, garaje individuale sau colective, realizate in interiorul constructiilor. O unitate locativa cu suprafata construita desfasurata bruta de maxim 100 mp trebuie sa aiba cel putin un loc de parcare. Acest lucru este valabil doar pentru casele fara curte. Constructiile cu functiuni comerciale, financiar bancare, birouri, industriale, de sanatate, hoteluri - indiferent de categoria de confort -, amenajari pentru agrement si cele sportive trebuie sa aiba asigurat cel putin un loc de parcare pentru 50 mp ai suprafetei desfasurate construite, cu exceptia constructiilor destinate comertului si alimentatiei publice, pentru care se va asigura minim un loc de parcare pentru fiecare 20 mp. Locurile de parcare se vor realiza in interiorul constructiilor, in procent de 90%, iar 10% reprezentand procentul maxim posibil de amplasat la sol, atunci cand conditiile stabilite prin documentatiile de urbanism permit acest lucru. In cazul constructiilor cu destinatia de productie sau depozitare, totalul locurilor de parcare va fi repartizat astfel: minim 75% in interiorul cladirii, iar restul la sol. In plus, accesele rutiere se vor realiza in interiorul parcelei spatii pentru circulatia pietonala in conditii de siguranta si confort, spatii pentru circulatia rutiera, platforme pentru parcarea autovehiculelor de mare tonaj pentru aprovizionare.

Amenzi exorbitante

Chiar daca eliberarea autorizatiei de construire este conditionata de asumarea responsabilitatii proprietarului de a amenaja un anumit numar de parcaje, sanctiunile prevazute in proiectul de hotarare al Normelor privind parcarile sunt exorbitante: 10.000 de euro pentru fiecare loc de parcare "nerealizat" in parcela proprie. Practic, orice incalcare a autorizatiei de construire, din acest punct de vedere, va fi drastic taxata, astfel incat constructorul sa se lecuiasca pe viitor, sau sa fie descurajat "din prima" sa fenteze autoritatile. Amenzile vor fi acumulate intr-un fond pentru construirea de parcaje publice, subterane sau supraterane pe teritoriul municipiului Bucuresti.

Articol integral in Ziua


Magda Severin
Ziua
 

14 March 2006