Avem doar câteva sute de kilometri de autostradă, dar autorităţile declară spăşite că nu îi mai pot întreţine. Motiv pentru care de anul viitor, cele două mari autostrăzi autohtone vor
fi concesionate, deci vom începe să vorbim despre achitarea unei noi taxe de drum.
Ministerul Transporturilor a anunţat că întreţinerea autostrăzilor va fi concesionată, iar firmele care se vor ocupa de ea, trebuie să îşi recupereze cumva investiţia.
Un lucru firesc, care se întâmplă în orice ţară europeană, dar asta în condiţiile în
care ţările civilizate nu au puţin peste 400 km de autostradă, cum avem noi. Această cifră este insignifiantă, şi totuşi Ministerul nu mai are bani pentru întreţinerea celor două autostrăzi.
Banii economisiţi prin concesionare vor servi pentru construcţia altor autostrăzi
De altfel, a înaintat spre aprobare un memorandum către Guvern în care solicită permisiunea de a începe licitaţiile în acest sens. Consolarea pe care o oferă oficialii români este că banii
economisiţi pentru plombe şi asfaltare, pe care le vor suporta firmele, vor fi folosiţi pentru construcţia unor alte autostrăzi. Un motiv în plus pentru a face acest lucru vine din partea
Comisiei Europene, care a anunţat că va finanţa cu 850 milioane de euro construcţia autostrăzilor Nădlac-Arad şi Orăştie-Sibiu pe o lungime de peste 120 de kilometri. Deocamdată nu se ştie cât
vor plăti şoferii, însă în Italia, Spania, Franţa, Croaţia taxa nu depăşeşte 5 euro pe suta de kilometri.
27 September 2011